lördag 29 januari 2011

Den enda värdiga blomman


Jag har länge gått och ruvat över vilka blommor jag ska ha i ena rabatten. Förra säsongen planterade jag bara ettårsblommor, så att jag skulle ha lite mer tid att fundera. Nu har jag kommit överens med mig själv - varför ha blommor när det faktiskt är grönsaker jag gillar att odla? Jag kan ju tex ha rosenbönor på ställning i rabatten. De klättrar ordentligt och har fina röda blommor.

Den enda blomman som jag hittils har på min införskaffningslista är 'Kalla'',
En oerhört vacker blomma som tål kalla klimat och dessutom inte har något emot skugga.

Här är ett praktexemplar jag hittade i min brors trädgård:


Det blir tjusiga buketter:

2 kommentarer:

Shaheen on 30 januari 2011 kl. 22:10 sa...

Both the peace lily and the birds of paradise are beautiful. I'd be happy with both in my home.

Happy New Year to you.

Jonna on 31 januari 2011 kl. 18:24 sa...

Yes, they sure are pretty. Bird of paradise requires warmer climate, but the peace lily can survive in Swedish climate. I wish to plant them for this season, they are so beautiful, they make me happy.

Skicka en kommentar

 

Odling i city Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template